PERALATAN ASTRO

Ahad, 18 Ogos 2013

Cara Reset Decoder

Ok part ni kita akan belajar cara nak reset semula decoder Astro,Tujuan reset adalah untuk menukar version
pada decoder,biasanya decoder yang belum direset/update tertulis pada screen decoder Astro, version beyond 1.0.Apabila dah diupdate akan terus menginjak ke version beyond 7.0.

Boleh ke klu xreset atau update..!!!!!.

Boleh je..tapi kemungkinan akan terjadi satu masalah yang sering terjadi iaitu decoder astro anda akan memaparkan arahan "New Installatin Setting",Bukan itu sahaja,decoder anda juga akan sentiasa automatik boot sendirinya.Ini menganggu saat menonton tv.So disini saya sarankan lebih baik update la ye..

Cara Reset/Update

Step1
Langkah pertama ,Tutup suis plug decoder anda terlebih dahulu ,kemudian buka kembali suis plug tersebut untuk menghidupkan decoder anda kembali,dengan kata lain "RESTART " semula decoder.


Step2
Setelah suis plug kembali dihidupkan,Pada screen decoder anda akan tertera perkataan " BOOT" seperti gambar rajah dibawah.


Step3
Kemudian tekan butang "CH+" dan "CH-" pada decoder anda serentak serta tahan sekejap sehingga
keluar perkataan "CLR" pada decoder.


Step4
Setelah Keluar perkataan "CLR" pada decoder,decoder anda secara automatik decoder anda akan update sendirinya,pada saat ini anda perlu tunggu sehingga proses software update dibawah selesai



Tunggu sehingga proses sofware updated selesai.Selesai sahaja proses software update Decoder Anda akan terus menginjak daripada version 1.0  kepada version 7.0

Nak diingatkan jugak kepada anda,sekiranya decoder astro anda senantiasa terkeluar pada screen tv "software update" walaupun decoder anda dah diupdated softwarenya sebelum ini,decoder anda mengalami masalah maindboard,mungkin mainboard decoder telah rosak dengan kata lainya..

Pernah ada ke masalah tu terjadi pada pelanggan astro sebelum2 ni ?

Ya pernah terjadi,So jalan penyelesaiannya adalah dengan buat aduan kepada pihak astro& request untuk menukar decoder baru.untuk segala detail yang anda ingin ketahui lebih lanjut boleh call customer services astro di talian seperti berikut :- 039 543 3838

________________________________________________________________
PELUANG KERJAYA BERPENDAPATAN BERTERUSAN

BERTUKAR KE TALIAN ONE XOX

Bagaimana boleh berlaku? JOM baca Jap

 

OK.. Katakan anda telah menukar Sim kad anda ke talian OneXOX..  kemudian anda mengajak keluarga, sahabat handai untuk sama-sama menjadi pengguna One XOX..

MAKA...

Anda akan menerima 5 % setiap kali mereka topup(Selama mereka guna Talian ONE XOX)
Contoh kiraan : Setiap rakan topup RM50 sebulan (RM30 untuk internet dan RM20 untuk call)
RM50 x 5 % =RM 2.50 (KOMISEN ANDA)

CONTOH : Anda ada 10 Rakan XoX x RM2.50 = RM25 (KOMISEN ANDA)


!!!! DAPATKAN SIMCARD ONE XOX DISINI SEGERA !!! RM10 !!! SAHAJA